Turbīnu remonts
Visbiežākie sastopami defekti pie nolietotas auto turbīnas ir stipra automašīnas dūmainība, motoreļļas zudumi, jaudas zudumi un palielināti trokšņi no motortelpas. Ar šiem defektiem auto lietošana ir neieteicama, braukšana ir nepatīkama un bīstama. Ir nepieciešams veikt turbīnu diagnostiku pēc kā jau var noteikt turbīnas defekta iemeslus un veikt turbīnu remonts.
Turbīnas defekta gadījumā tā tiek demontēta, aizvietota ar jaunu turbīnu, tiek uzstādīta lietota turbīna vai tiek atjaunota/ restaurēta esošā turbīna. Visbiežāk izmantotais turbīnu remonts risinājums ir turbīnas atjaunošana vai turbīnas restaurācija, tas ir finansiāli izdevīgs risinājums ar gada garantiju. Jauna turbīna, no tehniskā viedokļa, ir labākais risinājums, bet finansiāli neizdevīgākais. Lietota turbīna būs finansiāli izdevīgākais risinājums, bet bez garantijas. Turbīnas maiņas gadījumā obligāti ir jāveic dzinēja eļļas maiņa, gaisa filtra maiņa, jāpārbauda eļļošanas sistēma un jāuzstāda jaunas nepieciešamās blīves. Iespējamie cēloņi turbīnas defektam:
- Netīra eļļa, paaugstināta sodrēju (cieto daļiņu) koncentrācija eļļā – ilgstoši nemainīta eļļa vai dzinēja nolietojums / defekts.
- Metāla skaidas eļļā – dzinēja defekts.
- Eļļas bads – turbīnas darbība bez eļļas vai ar nepietiekamu eļļas daudzumu.
- Aizsists katalizators / DPF filtrs – paaugstināta pretestība izplūdes gāzēm.
- Palielināta turbīnas slodze (paaugstināti turbīnas apgriezieni) – nehermētiska gaisa sistēma vai nepareiza turbīnas vadība.
- Svešķermeņa iekļūšana no motora turbīnas karstajā daļā – virzuļu grupas, vai izplūdes kolektora nolietojums / defekts.
- Paaugstināts kartera gāzu spiediens motorā – dzinēja nolietojums / defekts vai defekts kartera ventilācijas sistēmā.
Vairāk par turbīnu restaurāciju un turbīnu remontu vari izlasīt
šeit.